Tuesday, August 5, 2008

WARISAN SALJU ENTERPRISE



Kg Perana, Mukim Ulu Melaka,07000 Langkawi,Kedah
Tel : 04-9559543
Sejarah Penubuhan
Warisan saju di tubuhkan pada 100 tahun dahulu di asaakan oleh Chaju Pajidat atau di kenali oleh Tok Saju .Tok Saju di kurniakan oleh 3 orang anak,pengasas kedua ialah Ahmad bin Saju anak kedua telah mengikut jejak beliau dengan menproses secara kecil-kecilan di rumah.
Pada tahun 1997 anak kepada Admad bin Saju ,Noor Muhamad telah mengambil alih perniagaan ayahnya dan di bina sebuah kilang bertaraf GMP yang di luluskan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.
Pada tahun 2000 kilang telah siap sepenuhnya dengan angaran 1.3 juta. Sekarang kilang ini mampu meneruskan perniagaan lebih kehadapan dengan permintaan yang terlalu tinggi.
Pengasas pertama: Chahju Pajidat
Pengasas kedua: Hj Ahmad bin Saju
Pengasas ketiga: Hj Noor Muhamad bin Ahmad.

4 comments:

kamb3nk said...

salam .. nk tanya kalau pihak anda mahu membina laman web utk promosi ..
saya freelance graphic/web designer .. bole bina website beserta maintainance dan juga SEO dengan harga berpatutan .. sila hubungi saya melalui emel jika berminat. sy akan berikan quotation dan option yg sesuai dengan budjet.

Anonymous said...

Kalau nak beli melalui panggilan dan dipos ke rumah saya boleh?

Annissa Anne said...

saya dah call nk beli borong secara pos... diorang ambil no phone kta akn call balik... sampai sekarang x call... dah setahun rasanya... mmg frust... :(

jamaludin said...

Saya asal langkawi... Add fb sy wechat sy atau whatsapp sy 012-400 6757, sy pn nak kene tolong orang sabah belikan dozen... Sape2 yg nak sy tlg...ambik cntact sy dan add fb sy https://m.facebook.com/jamaludin.kanchil